Tuesday, May 15, 2018

Jenis Makanan Untuk Mereka Yang Sakit Lutut

Jenis Makanan Untuk Mereka Yang Sakit Lutut



Apakah pemakanan diet yang terbaik untuk mereka yang mengalami kesakitan di lutut?

1. Anda boleh ambil banyak buah-buahan dan sayuran yang tinggi vitamin C, sulfur dan antioksida seperti sayur-sayuran berdaun, lada, buah beri, bawang, brokoli, bawang putih, dan kobis.

2. Omega 3 dari ikan laut seperti salmon juga banyak manfaat. Sumber makanan protein lain termasuk daging, ayam, ikan sardin, produk ternusu yang ditapai dan telur.

3. Anda juga boleh ambil produk berasas lemak sihat dalam diet seperti minyak kelapa, minyak zaitun, minyak ikan, mentega, kacang bijirin.

4. Minum sup seperti sup tulang

5. Hadkan atau elak dari ambil gula secara berlebihan, minyak kacang soya, minyak kanola, bijirin yang diproses/ditapis, produk berasaskan tepung, bahan tambahan sintetik serta daging yang diproses dan makanan segera.

Herba dan Supplemen terbaik yang anda boleh ambil antaranya ialah:

- Kunyit
- Glukosamin
- Kondroitin
- Omega 3
- Epimedium Sagittatum (Horny Goat Weed) - rekemen amalkan ni.



Memakan diet berkhasiat adalah penting untuk kesihatan sendi secara keseluruhan untuk beberapa sebab: ia membantu anda mengekalkan berat badan yang sihat (yang mengurangkan ketegangan pada sendi anda), mengurangkan keradangan, meningkatkan pemulihan dari senaman dan menurunkan kemungkinan anda berisiko untuk menghidapi masalah seperti arthritis atau osteoporosis.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search